Wednesday 16 July 2014

Jak jsem dostala kamarádku na tyč (1.část)

      Byl to takový malý boj :-D Kdyby jste znali mou kamarádku Danu aspoň z poloviny, jako já, určitě byste souhlasili. Tak abych přiblížila, jak to tedy všechno začalo.

      Sama jsem s pole dancem/sportem začala v září 2012, nicméně můj opravdový začátek datuji na únor 2013. Takže jsem v té době byla naprosto zažraná do tohoto skvělého sportu a chodila jsem opravdu pravidelně cvičit. Každou chvíli, co jsme se s kamarádkou Dančou viděly, pořád jsem jí básnila o tom prvku, a o tamtom a zas o jiném. Chuderka vůbec netušila, o čem pořádně mluvím. Bohužel někomu, kdo to nezná, se to trošku hůře vysvětluje. Tak jsem ji občas hecovala, ať to někdy zkusí, klidně jen u mě doma (už jsem v té době měla doma svou tyčku), no a co Danča ? Furt se šprajcovala. Nejprve to zkoušela jako všichni: "Já na to nemám postavu, na mě to nebude vypadat dobře." (jako by šlo o hadry na oblečení :-D ) každopádně to pokračovalo dalšími perlami: "Já jsem na to moc tlustá a navíc nemám žádnou sílu, prostě vůbec nic!". Po slovech "jsem na to moc tlustá" jsem jí odvětila, že je to naprostá kravina, a že tento sport může dělat kdokoli. Vůbec nezáleží na tom, jaké má člověk tělesné proporce nebo jaké má silové nebo flexibilní dispozice. Na tom prostě nezáleží. Začít můžete kdykoli a buď se zamilujete, nebo ne.

      Než se mi podařilo Danu dostat ke mě na tyč, trvalo to ještě nějakou chvíli. Měly jsme jen víkendy, kdy jsme se mohly scházet (bohužel vzdálenost hraje velkou roli zvláště při studiu), a tak se to prostě jednoho krásného víkendového odpoledne stalo. Mám pocit, že to bylo někdy na jaře 2013.
Na návštěvu přijela už nalomená Danča s celkem nedůvěřivým výrazem (jako bych četla ve tváři: "Co se mnou jako hodláš provádět, to teda fakt nevim."). Tak jo, klasika, daly jsme si čajíček a šly se seznámit s tyčkou. Nebraly jsme to ani jedna jako trénink, ale jen jako seznámení se s tyčí.

      Seznámení s tyčkou bylo celkem pomalé. Ale tak je to na začátku běžné. Nicméně toto nebyl trénink, nebyla to lekce, a tak nám byla dána míra neomezeného času. Nejprve bylo důležité Danu, jakožto nezasvědcenou a neznalou, seznámit s tyčí ve statickém stavu. Tedy pevnou tyč. Zkouška úchopu a jednoduché chůze okolo tyče. Po chvilce jsme spolu vyzkoušely nějaké jednoduché otočky --> otočka pod rukou na obě strany, front hook (zapřené koleno a otočka dopředu), kružítko, spojení kružítka a back hooku a taky pákovou otočku s nohama dozadu. (pozn. opravdu jsme měly hodně času, takže nebyl problém vyzkoušet více věcí, běžně na lekci nezvládneme příliš mnoho prvků). K otočkám přibyly pokusy o šplh (pouze přední klasický). Kupodivu přes dřívější skepsi a bázi, se do toho Danča vrhla po hlavě. Tyč prostě začala milovat už v tuto chvíli. Bohužel pak byla spousta měsíců, kdy jsme se nemohly sejít s tyčkou, a tak se to trošku šouplo do ústraní. Občas se povedlo, a sešly jsme se, Danuš si vyzkoušela pár toček, šplh a nějaké posilování s tyčí. Ale to bohužel k normálnímu cvičení nestačí. Bylo to zas jen takové seznamování a "jen tak" zkoušení.

      Nicméně není všem dnům konec, a Danča se k tyčce vrátila. Celkem pravidelněji jsme se začaly scházet (řekla bych, že to bylo od jara 2014). To už jsme k točkám a šplhu přidaly i sedy a vajíčko. Nejlepší byly ty hlášky: "To bolí !!! To snad nemyslíš vážně !!! Nesnáším tě !!!" :-D no co vám budu povídat. Prostě rajská hudba pro má ouška :-D První pokusy o invertové "V" byly jako u většiny z nás, nevalné. Ale ty další už byly celkem úspěšné až do záseku nohy do prvku geminni.

      V červenci 2014 byly i tyto prvotní úspěchy fotograficky zaznamenány při focení na zámku v Plumlově s Víťou Malinou. (další fotky z focení zde).


Danuš a její sed na tyčce :) 


A leh na tyčce :)

A naše společná :)

      V červenci 2014 začala Danuš chodit do brněnského pole dancového studia Dance Institut Blanca, kde si zakoupila permanentku a začala se svými oficiálními lekcemi. Jsem tedy zvědavá, co se všechno naučí :-) ať mám zase o čem psát :-)

Tak tedy: Začít se dá kdykoli, v jakémkoli věku, s jakýmikoli fyzickými dispozicemi a zbytek se už bude individuálně ladit. Hlavní je NEBÁT SE A ZAČÍT !!       
      

No comments: