Monday 2 February 2015

Pozor na své zdraví

      Čím dál více čtu, jak se na tyči někomu něco stane. Nemluvím tu o modřinách a spáleninách, ale o trošku vážnějších potížích. Článek sice bude krátký, ale zato snad výstižný.

      Nejčastěji se setkávám (i při pročítání různých příspěvků a diskusí), že spousty lidí mají problémy se zápěstími. To se může určitě stát právě z pákových úchopů nebo také twisted gripu. Já měla stejný problém. Ruka mě bolela asi 14 dní opravdu hodně. Zašla jsem si za sportovním ortopedem, abych zjistila, kde je problém. Pan docent mi ukázal, že mám "volné" zápěstí (a obecně klouby) a dal mi nejen rady, ale vyfasovala jsem i speciální ortézu. Proto je třeba obě dvě ruce stejně zatěžovat, aby se přirozeně spevnily. Aby zesílily svaly a šlachy, a ruka pak měla správnou stabilitu.

      Dalším častým problémem jsou nalomené (až zlomené) zánární kůstky. To se může stát při špatném doskoku. Bolí to jak čert a vy nevíte, co se děje. V takové situaci utíkáte jak můžete na pohotovost, kde vám dají nohu do gipsu a vy máte se sportem na 2-3 měsíce vystaráno (hodně šikovný doktor dokáže kůstky správně srovnat a tak máte rekonvalescenci kratší, ale moc takových doktorů neznám..).

      Často se také setkáváme se špatnými podmínkami pro bezpečí. Každý pole dancový sál by měl být vybaven bezpečnostními žíněnkami (matracemi) kvůli případným pádům na trénování těžších prvků nebo prvků, které jsou ze začátku nejisté a mohou být tak nebezpečené. Vždy, když děláte nebo se učíte těžší prvek, u kterého ještě nemáte jistotu, řekněte své lektorce/lektorovi, vyžádejte si žíněnku pod tyč, a pak cvičte a trénujte.

      ! ! !   Rozhodně dávejte pozor na své zdraví, nepřepínejte se a nehrajte si na hrdiny. Raději oželte týden bez cvičení, než pak trpět jako zvíře a pak si dobu nuceného odpočinku prodloužit. Pokud budete mít vážnější potíže a bolesti, neváhejte a vyhledejte sportovního ortopeda, nebo sportovního fyzioterapeuta. Nenechávejte nic "až na někdy" a neříkejte si "to odezní samo". ! ! !


                                      


No comments: