Friday 13 February 2015

Aerial Hoop --> závěsný kruh

      Už bylo na čase napsat článek o něčem ne úplně tyčkovém :-) Už dřívě jsem se začala okrajově věnovat akrobacii na kruhu a závěsným šálám. Bohužel obojí šlo po nějaké době do ústraní a zůstala mi zas jenom tyčka. 

      Protože jsem si kruh na konci listopadu pořídila, tak jsem se na něj občas doma pověsila. Pro mě je to pouze doplněk a zpestření.  Bohužel i přes celkem vysoké stropy, nemám možnost opravdu pořádného zavěšení, a tak jsem kruh zavěsila jen po trám. Na základní posilování, výmyky a nějaké další věci to stačí :-)
Je to jako přímá úměra. Čím víc chci něco zkoušet, tím větší strach mám také o své zdraví. Po špatných zkušenostech rozhodně vyžaduji maximální bezpečí při trénování. No.. tak tak nějak zavěšené to mám doma a pod kruhem mám žíněnku a strkám na to i matraci (jistota je jistota :) ) žíněnku pak přesouvám pod hamaku.


                        



      Tyto mé obavy o zdraví mě vyléčily celkem rychle, protože jsem vyzkoušela nové místo pro mého miláčka :-) Tělocvična zdá se být výtečnou alternativou. Spousta dopadových matrací, nastavení výšky a co hlavně, bezpečí nadevše. Zavěsila jsem obruč nad dopadovými matracemi a různě jsem blbla spolu s pár dalšími účastníky tohoto malého překvapení :-D 

      Kruh jsem si pořídila na popud toho, že jsem si zavěšování a pár triků zkoušela v ostravském pole dancovém studiu Circus! Dance studio. Tam mají obruče, kdy materiál má v průměru 3cm. Obruče této šířky se používají pro lehčí přechod z tyče na kruh. Některé triky jsou méně bolestivé a je v tom lepší úchop. Obruče této šířky (a šířky běžně používaných obručí 2,5cm) vyrábí například X-pole (černá na obrázku) a Fitpole (bílá na obrázku).
Obruče mají také parametry podle zavěšení. Díky zavěšení na jednom oku máte sice prostor na horní straně kruhu, nicméně kruh se dostává více do rotace. Kruh, který má dvě oka, za která se zavěšuje, drží více "na jednom místě" a je určitě i o něco málo bezpečnější. Existují i modifikace, kdy je ještě v kruhu více nahoře rovná tyčka, nebo je i na tři oka. Také existuje jednoduchá varianta (bez oka), které jsem vlastníkem, a to obyčejná kulatina, na kterou je klasicky podvázána horolezecká smyčka (s vysokou pevností) a k jiné smyčce pomocí karabiny upevněná. 
      Doma mám obruč, která má průměr kulatiny 2,5cm. Není to značková obruč, ale obruč dělaná na zakázku přes Šermířský spolek v Kojetíně. S kruhem jsem moc spokojená :-) sice je těžší na převoz a manipulaci, ale zas tak často ji nesundávám. 
Kruh je dobré omotat omotávkou (může to být klidně kobercovka ;) ) a kruh pak nebude klouzat.
Zavěšení je pak jednoduché. Stačí kvalitní horolezecká smyčka, karabina a je to :-) Pod kruh je nejlepší umístit ideálně pořádnou dopadovou matraci. Pokud nemáte k dispozici, tak klidně i obyčejnou matraci (nejlépe aspoň 2). Prostě tak, abyste se nebáli a měli nějakou jistotu, že se vám něco nestane.

      Co na sebe na kruh ? Na kruhu můžete cvičit v čemkoli. Mohou to být legíny a tričko, baletní nebo gymnastický dres, overal (ale ne moc volný, spíše "na tělo"), nebo můžete cvičit jenom v kraťáskách a tílku. Opravdu nezáleží na typu oblečení. 

      Aerial hoop je úžasná doplňková věc pro tyčkařky, které se nebojí zkusit něco trošku jiného. Některé triky z tyče lze převést na kruh a některé věci jdou zase jen na tyči a některé zas jenom na kruhu. Ale vždy je možné najít zajímavé kombinace použitelné pro obojí. No co si budeme povídat. Také to není jednoduché :-) 

      Aerial hoop hodiny jsou nabízeny v různých studiích. Takže pokud vás to nějak oslovuje, zkuste si najít studio, kde jsou lekce hoopu. Protože je toto více nebezpečné, zjistěte si, jak dlouho (plus mínus) jsou lekce ve studiu provozovány, jaké jsou ohlasy a jaké jsou bezpečností podmínky. Z vlastních zkušeností doporučuji opravdu dbát co nejvíce na bezpečnost a vybírat pečlivě studio nabízející takovéto lekce :-)

                      Tak tady pro ukázku jen pidi foto záznam ze zavěšení v tělocvičně.





No comments: